logo

 

rainbow
Terapia logopedyczna

 

Kosmiczna DOPASOWANKA

Kochane Dzieci, nowy tydzień, to nowe wyzwania. Tym razem, po grze „Kółko i krzyżyk” zapraszam Was w KOSMOS! Właśnie tam czeka nowa gra- Kosmiczna DOPASOWANKA, która pomoże w dalszym utrwalaniu głosek, nad którymi pracowaliśmy w przedszkolu.

DOPASOWANKA służy nie tylko pracy nad wymową i prawidłową odmianą słów. Zadanie pomoże również w treningu pamięci, koncentracji i wzroku.

Zapraszam do gry, Wasza Pani MałgosiaJ

 

A teraz kilka „słów” do Rodziców.

Drodzy Rodzice, do tej pory otrzymałam od Państwa wiele informacji zwrotnych dotyczących korzystania przez Państwa Dzieci z przygotowanych przeze mnie materiałów. Bardzo dziękuję za aktywność i duże rodzicielskie zaangażowanie w kontynuację pracy logopedycznej w domu.

Przypominam również, że w razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań, jestem do Państwa dyspozycji zarówno telefonicznie-609-395-653, jak i przez facebook/Messenger.

Małgorzata Gmurowska

 

 

Linki do gier:

Głoska [r]- https://wordwall.net/play/14147/246/173

Głoska [ ż, sz]- https://wordwall.net/play/14145/087/566

Głoska [sz]- https://wordwall.net/play/14143/638/566

Głoska [s, z]- https://wordwall.net/play/14145/946/765

Głoska [l, li]- https://wordwall.net/play/14027/609/107

Głoska[ k, ki, g]- https://wordwall.net/play/14029/933/419

Głoska [f, fi, w]- https://wordwall.net/play/14143/512/829

Głoska [p,b, bi]- https://wordwall.net/play/14028/680/306

 


 

„KÓŁKO I KRZYŻYK”

Kochane dzieci, witajcie po świątecznej przerwie.

Mam nadzieję, że udało Wam się także znaleźć czas na ćwiczenia logopedyczne z grą „WIELKANOCNE PARY”. Jestem bardzo ciekawa, jak Wam poszło. Liczę na to, że już wkrótce spotkamy się w przedszkolu i sami mi opowiecie o Waszych sukcesach

W tym tygodniu dalej nie zwalniamy tempa z ćwiczeniami. Czy znacie grę „KÓŁKO I KRZYŻYK”? A czy wiecie, że można wykorzystać tę grę także do utrwalania ćwiczonych przez Was głosek, treningu słuchu, myślenia i koncentracji? Na czym będzie polegało zadanie? Na stworzonych przeze mnie planszach oznaczajcie obrazki rysując na nich symbole „o” lub „x”, lub, po wydrukowaniu plansz, ruchomymi symbolami „o” i „x” [np. narysowanymi na nakrętkach od butelek]. Za każdym razem, gdy oznaczacie obrazek wymawiajcie jego nazwę. Wygrywa ten gracz, któremu uda się oznaczyć swoimi symbolami 3 obrazki w jednej linii.

Po zakończeniu rozgrywki spróbujcie wykonać zadanie słuchowe, jakie wyznaczyłam dla określonej głoski ( dodatkowa instrukcja do ćwiczenia konkretnej głoski dostępna po otwarciu dokumentu z zadaniem).

 

Powodzenia, Wasza Pani MałgosiaJ

KÓŁKO I KRZYŻYK-gł. f,w.doc
KÓŁKO I KRZYŻYK-gł. k, ki, g.doc
KÓŁKO I KRZYŻYK-gł. l-li.doc
KÓŁKO I KRZYŻYK-gł. p,b.doc
KÓŁKO I KRZYŻYK-gł. r.doc
KÓŁKO I KRZYŻYK-gł. s.doc
KÓŁKO I KRZYŻYK-gł. sz.doc
KÓŁKO I KRZYŻYK-gł. ż-rz.doc



 

 


 

 

WIELKANOCNE PARY

Kochane dzieci, zapraszam Was do wzięcia udziału w grze „WIELKANOCNE PARY”.   Dzięki niej poćwiczycie narządy mowy, wymowę trenowanych przez Was głosek, słuch, pamięć i koncentrację.

Czy jesteście MISTRZAMI PAMIĘCI i WYMOWY? Przekonacie się biorąc udział w tej ROZGRYWCE.

Powodzenia, Wasza Pani MałgosiaJ

Głoska [f] https://wordwall.net/play/13431/064/106

Głoska [s],[z] https://wordwall.net/pl/resource/13525707

Głoska [k], [g] https://wordwall.net/pl/resource/13525264

Głoska [p], [b] https://wordwall.net/pl/resource/13525404

Głoska [l], [li] https://wordwall.net/pl/resource/13525526

Głoska [sz] https://wordwall.net/pl/resource/13525912

Głoska [ż] https://wordwall.net/pl/resource/13526081

Głoska [r] https://wordwall.net/pl/resource/13526225

 

 


 

 

Kochani, choć 14 lutego-WALENTYNKI- już za nami, w kolejnym, przygotowanym dla Was, zadaniu będziecie mogli sprawdzić się w znajomości pewnych bajkowych, zakochanych par❤ Otwierając każde pudełko spróbujcie rozpoznać bohaterów bajki i podać jej tytuł. Przy okazji wykonajcie trening logopedyczny biorąc udział w quizie artykulacyjnym- Zapraszam do "BAJKOWYCH PUDEŁEK".
Ściskam Was mocno, Wasza Pani Małgorzata Gmurowska

BAJKOWE PUDEŁKA- QUIZ ARTYKULACYJNY

GŁOSKA „L”                     https://wordwall.net/pl/resource/10895781

GŁOSKA „F”                     https://wordwall.net/pl/resource/10899081
GŁOSKA „S,Z”                  https://wordwall.net/pl/resource/10895913
GŁOSKA „K,G”                  https://wordwall.net/pl/resource/10896774
GŁOSKA „SZ, Ż/RZ”           https://wordwall.net/pl/resource/10897324
GŁOSKA „R”                     https://wordwall.net/pl/resource/10898065

 

 


 

Z okazji "TŁUSTEGO CZWARTKU" przesyłam linki do "PĄCZKOWEJ gimnastyki buzi i języka". Proszę zwrócić uwagę na oznaczenie, do jakiej głoski dana gra jest przeznaczona

 

 

https://wordwall.net/pl/resource/10722353   Głoska  „R”

https://wordwall.net/pl/resource/10722557  Głoski „SZ-Ż-CZ-DŻ”, „f,w”

https://wordwall.net/pl/resource/10722998  Głoski „s-z-c-dz”, „k”

https://wordwall.net/pl/resource/10723294  Głoska „L”

 

 

 


 

 

WAKACYJNE DZIEŃ DOBRY

Moi drodzy, właśnie nadszedł koniec przedszkola i szkoły. Ten drugi semestr roku szkolnego był inny, niż te, które dane nam było wspólnie przepracować. Okazało się, że mimo konieczności zmiany sposobu ćwiczeń, doskonale dawaliście sobie radę. Odnajdywaliście w sobie siłę i cierpliwość do wykonywania przygotowywanych przeze mnie ćwiczeń. Działo się to przy sporej pomocy i zaangażowaniu Waszych rodziców. To od Nich wiem, że zdarzały się momenty zmęczenia i kryzysu, ale sprawnie z tego wychodziliście. Moi BOHATEROWIEJ Bardzo dziękuję Wam wszystkim (dzieciom i rodzicom) za to, że staraliście się trzymać tej naszej ważnej zasady regularnego wykonywania ćwiczeń. Dzięki temu wielu z Was odniosło spore sukcesy. Buzie są sprawniejsze, mowa wyraźniejsza a nawet pamięć lepszaJ

 

Kochane dzieci, ostatni tydzień czerwca jest jednocześnie pierwszym tygodniem, kiedy zaczynają się wyczekane przez Was wakacje. W tym temacie przygotowałam dla Was ostatnią porcję ćwiczeń narządów mowy. Zadaniem „Polska od gór do morza- wakacje w Polsce” chcę Was zachęcić nie tylko do dalszego trenowania buzi, ale także do zapoznania się z wizytówkami kilku pięknych rejonów naszego kraju, które warto zwiedzić. Zarówno to zadanie, jak i kolejne „TAŚMA PAMIĘCI”, poza sprawdzeniem sprawności Waszej wymowy pokaże również, jak przez ten semestr usprawniliście Waszą pamięćJ

Kochane dzieci, drodzy Rodzice, mimo iż nadszedł czas wakacji, tak jak napisałam wcześniej, jestem cały czas do dyspozycji. W razie jakichkolwiek pytań, wątpliwości służę radą i pomocą (nr tel.609-395-653).

Pozdrawiam serdecznie i DO ZOBACZENIA WE WRZEŚNIU, Wasza Pani Małgosia

 

Polska od gór do morza- wakacje w Polsce

https://wordwall.net/pl/resource/3052880

 

TAŚMA PAMIĘCI”,

F,W   https://wordwall.net/pl/resource/2790376/ta%c5%9bma-pami%c4%99ci-f-w-nazwijzapami%c4%99taj-i-zaznacz-malgorzata

G,K,T,Dhttps://wordwall.net/pl/resource/2790595/ta%c5%9bma-pami%c4%99ci-k-kig-gitd-nazwijzapami%c4%99taj-i-zaznacz-malgorzata

L,Lihttps://wordwall.net/pl/resource/2790163/ta%c5%9bma-pami%c4%99ci-l-nazwijzapami%c4%99taj-i-zaznacz-malgorzata-gmurowska

S,Z,C,DZhttps://wordwall.net/pl/resource/2789841/ta%c5%9bma-pami%c4%99ci-szcdz-nazwijzapami%c4%99taj-i-zaznacz-malgorzata

SZ,Ż/RZhttps://wordwall.net/pl/resource/2789644/ta%c5%9bma-pami%c4%99ci-sz-%c5%bc-rz-nazwijzapami%c4%99taj-i-zaznacz-malgorzata

SZ,Ż/RZ,CZ,DŻ      https://wordwall.net/pl/resource/2789474/ta%c5%9bma-pami%c4%99ci-sz-%c5%bc-rz-cz-d%c5%bc-nazwijzapami%c4%99taj-i-zaznacz

R  https://wordwall.net/pl/resource/2789677/ta%c5%9bma-pami%c4%99ci-r-nazwijzapami%c4%99taj-i-zaznacz-malgorzata-gmurowska

 





 

LETNIE DZIEŃ DOBRY!

Kochane dzieci, wielkimi krokami zbliża się koniec roku szkolnego. Ten rok był wyjątkowy, inny niż wszystkie, wymagający od Was większej samodzielności i skupienia. Wraz z końcem szkoły i przedszkola niezmiennie nadchodzą wakacje, a wraz z nimi różne możliwości przeżywania przez Was wspaniałych przygód. Z pewnością wielu z Was wyruszy nad morze, jeziora czy rzeki. Inni wybiorą góry i piesze wędrówki. Jeszcze inni- wspaniałe wycieczki rowerowe. Ale czy pamiętacie, jak się zachowywać, żeby te wakacje przeżyć w sposób bezpieczny??

Moi drodzy, tym razem przygotowałam dla Was nieco inne wydanie ćwiczeń logopedycznych. Sprawdzicie Waszą wiedzę na temat zachowania bezpieczeństwa oraz umiejętność tworzenia rozbudowanych, dłuższych wypowiedzi. Pamiętajcie też o prawidłowej wymowie ćwiczonych przez Was głosek. Zapraszam do sprawdzenia się w roli pilota, którego zadaniem będzie wlecieć w chmurę z prawidłową odpowiedzią na temat bezpieczeństwa.

Wykonując zadanie starajcie się powiedzieć swoim bliskim, dlaczego wybieracie określoną odpowiedź.

 

https://wordwall.net/pl/resource/3038048

 

Ściskam Was mocno, Wasza Pani MałgosiaJ

 



SŁONECZNE 
DZIEŃ DOBRY
:)

          Moi drodzy, tym razem przygotowałam dla Was "LOGOPEDYCZNE KOSTKI ZDANIOWE". Wykonując to zadanie poćwiczycie nie tylko prawidłową wymowę ćwiczonych przez Was głosek, ale również umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi i pamięć słuchową.  Na czym polega zadanie? Wytnijcie po dwa szablony kostek (głoskę/literę [r] rozpisałam na 4 szablonach, resztę na dwóch) i sklejcie je. Jeśli kostki są gotowe, czas zacząć zabawę!  Powtórzcie wszystkie przeczytane przez Rodzica wyrazy. Możecie też spróbować przeczytać samodzielnie. A teraz jednocześnie kulnijcie dwiema kostkami. Powtórzcie wyrazy, które wylosowaliście i ułóżcie z nimi piękne zdanie (dłuższą wypowiedź). Spróbujcie grać tak, że raz Wy kulacie i wymyślacie zdanie, a raz Wasi bliscy, Rodzice lub rodzeństwo. Postarajcie się też zapamiętać zdania innych uczestników zabawy i je powtórzyć. Młodsze dzieci powtarzają zdania wymyślone przez rodziców.

Pamiętajcie, żeby przed przystąpieniem do treningu wymowy, przygotować buzie ćwiczeniami narządów mowy („MIŚKI”-ćwiczenia narządów mowy).

 

Powodzenia, Wasza Pani Małgosia :)              

 

f,fi,w,wi-kostka1.pdf
f,fi,w,wi-kostka2.pdf
k, ki, g, t,d-kostka1.pdf
k, ki, g, t,d-kostka2.pdf
l, li-kostka1.pdf
l,li-kostka2.pdf
Ł,F,W-KOSTKA1.pdf
Ł,F,W-KOSTKA2.pdf

r-kostka-1-pr-br-instrukcja.pdf
r- KOSTKA-2-TR,DR.pdf
r-KOSTKA- 3.pdf
r-KOSTKA-4.pdf
s,z,c,dz-kostka1.pdf
s,z,c,dz-kostka2.pdf
sz,ż,rz,cz,dż-kostka1.pdf
sz,ż,rz,cz,dż-kostka2.pdf
ż,rz-kostka1.pdf
ż,rz-kostka2.pdf

miśki-ćw.narządów mowy.pdf

 



Witajcie

 

Moje drogie dzieci, jestem bardzo ciekawa, jak poszło Wam ćwiczenie „MISTRZ SŁUCHU I PAMIĘCI”:) Czy udało się rozpoznać i zapamiętać odgłosy wszystkich zwierząt? Kto z Waszej rodziny był najlepszy? Jestem pewna, że znalazło się wśród Was wielu Mistrzów słuchu i Mistrzów pamięci:)

Tym razem zapraszam Was do wzięcia udziału w zadaniu, które nie tylko pozwoli potrenować buzie, prawidłową wymowę ćwiczonych przez Was głosek, oraz słuch i pamięć. „KOŁO WYZWAŃ”, to gra, w której będziecie mogli także wykazać się sprawnością ciała, orientacją w przestrzeni i refleksem!

Zapraszam, podejmijcie WYZWANIE:) Wasza Pani Małgosia

 

https://wordwall.net/pl/resource/2790967

 

 

 


 

 

DZIEŃ DOBRY

 

Czy jesteście miłośnikami zwierząt? Jeśli tak, to z pewnością to zadanie nie sprawi Wam trudności, a przyniesie jedynie dużo radości. W tym tygodniu zapraszam Was do gry MISTRZ SŁUCHU I PAMIĘCI. Jedyne, czego potrzebujecie do wykonania tego ćwiczenia, to SŁUCH i KONCENTRACJA. Możecie pobawić się w większym gronie zapraszając do ćwiczenia rodzeństwo lub Rodziców. Im więcej osób, tym weselej!

 Tym razem, poproszę Was, żebyście zamknęli oczy i wsłuchali się w dźwięki, które dołączyłam do zadania. Spróbujcie zapamiętać jak najwięcej odgłosów zwierząt. Proste? To teraz zwiększę poziom trudności. Spośród usłyszanych odgłosów zwierząt, wymień te, które pasują do poniższych kategorii:

 

  1. 1.Zwierzęta, które posiadają cztery nogi;
  2. 2.Zwierzęta, które mają pióra;
  3. 3.Zwierzęta, które możemy spotkać na wiejskim podwórku;
  4. 4.Zwierzęta, które możemy spotkać w lesie;
  5. 5.Zwierzęta, które doskonale radzą sobie w wodzie.
  6. 6.Zwierzęta, które potrafią skakać;
  7. 7.Zwierzęta, które mają dwie nogi;
  8. 8.Czy rozpoznaliście też dźwięki, które nie należą do zwierząt?

 

W pierwszej kolejności wysłuchujemy wszystkich dźwięków. Potem należy przeczytać pierwszą kategorię i każdy uczestnik, po kolei, odpowiada podając nazwę jednego zwierzęcia. Za każdą prawidłową odpowiedź uczestnik otrzymuje jeden punkt. Jeżeli ktoś nie zna odpowiedzi, prawo wymienienia jednego zwierzęcia przechodzi na kolejnego uczestnika. Dopiero po wyczerpaniu wszystkich odpowiedzi, przechodzimy do kolejnej kategorii. Na koniec zliczcie swoje punkty. Kto jest MISTRZEM SŁUCHU I PAMIĘCI ?:)

 Plik dźwiękowy do zadania [klik]

 



 

Dzień dobry

 

Drodzy Rodzice, wielkimi krokami zbliża się koniec roku szkolnego, a wraz z nim zakończenie tegorocznej terapii logopedycznej. Jak już Państwo wiedzą, w każdym semestrze organizowane były konsultacje logopedyczne, podczas których na indywidualnych spotkaniach z dzieckiem i Rodzicem omawialiśmy przebieg terapii, postępy oraz dalsze kroki w celu niesienia pomocy Państwa dziecku. Niestety tym razem, z uwagi na wiadome zagrożenie wirusem, nie ma możliwości, żeby takie spotkanie mogło odbyć się w Placówce. Jednakże chciałabym, żeby tradycja konsultacji została zachowana. Zmienimy jedynie jej formę na telefoniczną. Zachęcam do kontaktu ze mną. Nie tylko teraz, ale przez cały czas wakacji służę pomocą, poradą. Bardzo chętnie porozmawiam też nie tylko z Rodzicem ale i Państwa dzieckiem, jeśli tylko wyrazi Ono na to chęć.

Numer telefonu: 609-395-653

Pozdrawiam serdecznie, Małgorzata Gmurowska

 

 


 

 

KOCHANE DZIECI

 

W tym tygodniu Wasze święto, w związku z tym, życzę Wam radości i odwagi do poznawania świata, siły i możliwości do spełniania wszelkich marzeń, zdrówka i samych dobrych, przyjaznych ludzi dookoła Was. Pamiętajcie, zawsze bądźcie sobą:)

 

Moi drodzy, nowy tydzień, to także czas na nowe wyzwania logopedyczne. Przesyłam dwa zadania:

 1.DZIECI ŚWIATA” –ćwiczenia narządów mowy, które drukujecie a po ich wykonaniu wklejacie do zeszytu (PDF) .

 Druga wersja, to gra komputerowa

 

https://wordwall.net/pl/resource/2660311

 

 2.DOBIERANKA SŁUCHOWA”- karta z zadaniem, dzięki któremu potrenujecie wymowę, słuch i pamięćsłuchową (PDF). Pamiętajcie o wklejeniu zadania do zeszytu od terapii logopedycznej.

 

Posyłam mocne uściski i choć jeszcze nie możemy się spotkać, jestem z Wami myślami każdego dnia,Wasza Pani Małgosia

 

 

sz,ż-rz-słuchowa-dobieranka.pdf
sz,ż-rz,cz,dż-słuchowa-dobieranka.pdf
s,z,c,dz-słuchowa-dobieranka.pdf
r- słuchowa-dobieranka.pdf
l, li-słuchowa-dobieranka.pdf
k-g-t-d-słuchowa-dobieranka.pdf
f-w-słuchowa-dobieranka.pdf
dzieci-świata-gimnastyka narządów mowy.pdf

 

Moje drogie dzieci, tym razem przygotowałam dla Was ćwiczenie o nazwie „WYKREŚLANKA”. Dzięki temu zadaniu potrenujecie wymowę, koncentrację oraz wzrok. A ćwiczenia wzroku są bardzo potrzebne do sprawnej nauki czytania i pisania.

Zadanie możecie wykonać na dwa sposoby:

  1. 1.Karta pracy (pliki PDF)- zadanie należy wydrukować. Odszukaj określone wyrazy. Zostały one zapisane pionowo, poziomo, ukośnie, wspak. Pamiętajcie, żeby po wykonaniu ćwiczenia wkleić je do zeszytu od terapii logopedycznej;
  2. 2.Gra komputerowa (linki)- wpisz swoje imię, żeby zagrać.

Pamiętajcie, żeby przed przystąpieniem do „WYKREŚLANKI” przygotować narządy mowy odpowiednimi ćwiczeniami.

Pozdrawiam Was serdecznie, Wasza Pani Małgosia

 

A teraz kilka słów do Waszych Rodziców.

Szanowni Państwo, podczas naszych zebrań w PRZEDSZKOLU/SZKOLE czy w trakcie indywidualnych konsultacji logopedycznych, organizowanych w każdym semestrze, opowiadam nie tylko o przebiegu terapii Państwa dzieci, ale także o warunkach prawidłowego rozwoju mowy. Wśród tych elementów są, m.in.: prawidłowe warunki anatomiczne narządów mowy, twarzoczaszki, odpowiednie napięcie mięśniowe narządów mowy i ciała, prawidłowa pozycja spoczynkowa języka, prawidłowy słuch, postawa ciała. Jest jeszcze jeden niezwykle ważny składnik, od którego wszystko się zaczyna, a o którym często zapominamy- ODDYCHANIE . O roli PRAWIDŁOWEGO SPOSOBU ODDYCHANIA i skutkach jego zaburzonej realizacji ( także dla mowy) opowie Państwu dr nauk medycznych MiraRządzka ( doktor nauk o zdrowiu, neurologopedia). Osoba niezwykle mi bliska zawodowo, ponieważ pod Jej okiem przygotowywałam się do własnej pracy terapeutycznej

 

https://www.facebook.com/TrenerOsobisty.Dietetyk.ZielonaGora/videos/194806981584643/

Zapraszam do wysłuchania, oglądania i przeanalizowania własnego sposobu oddychania oraz tego, jak oddychają nasze dzieci- warto.

Pozdrawiam serdecznie, Małgorzata Gmurowska

 

Głoska- f, w.pdf   lub  https://wordwall.net/play/1756/771/306

Głoska –k, g.pdf   lub https://wordwall.net/play/1755/776/665

Głoska – l, l.pdf   lub https://wordwall.net/play/1755/913/656

Głoska- s, z,c, dz.pdf   lub https://wordwall.net/play/1757/028/490

Głoska- ż/rz.pdf   lub https://wordwall.net/play/1755/153/706

Głoska- sz, ż/rz, cz,dż.pdf   lub https://wordwall.net/play/1755/292/510

Głoska- r.pdf   lub https://wordwall.net/play/1754/769/112

 


 

DZIEŃ DOBRY

Moi Drodzy, 21.maja, to ŚWIATOWY DZIEŃ KOSMOSU. Ciekawa jestem, czy potraficie wymienić kilka PLANET , które znajdują się w UKŁADZIE SŁONECZNYM.

Zapraszam Was do treningu, podczas którego nie tylko poćwiczycie narządy mowy, ale także pamięć i koncentrację. Poza tym będziecie mogli zobaczyć, jak wygląda UKŁAD SŁONECZNY oraz PLANETY, które w nim występują.

 Życzę Wam udanej zabawy, Wasza Pani Małgosia.

 https://wordwall.net/pl/resource/2453480




DZIEŃ
DOBRY!

Kochane dzieci, witam Was w nowym tygodniu.

Tym razem przygotowałam co nieco nie tylko dla Was, ale i dla Waszych kochanych Rodziców.

Drogie dzieci, zacznijcie od rozgrzewki narządów mowy, która przygotuje Was do dalszej logopedycznej pracy. Wykorzystajcie grę „ Gimnastyka z kostką” (Joanna Bartnik, logo.coTypowiesz). Zadania nie musicie drukować. Będzie potrzebna kostka do gry. Kulacie kostką, liczycie na głos ilość wyrzuconych oczek i wykonujecie ćwiczenie, przy którym znajduje się taka sama ilość kropeczek.

Po treningu oddechowym, gimnastyce buzi, języka i podniebienia miękkiego sprawdźcie swoją wymowę, słuch i koncentrację w zadaniu „Rymowana para”.

Pamiętajcie, żeby po wykonaniu ćwiczenia wkleić je do zeszytu od terapii logopedycznej.

Powodzenia i przyjemnej pracy, Wasza Pani Małgosia

 

Drodzy Rodzice, niejednokrotnie podczas naszych spotkań w przedszkolu/ szkole, kiedy rozmawialiśmy o diagnozie logopedycznej Waszych dzieci i przebiegu Ich terapii poruszałam bardzo ważny temat, jakim jest migdałek gardłowy- zmora wielu Rodziców, a jeszcze większy problem dla dzieci, u których owy migdałek bywa mocno powiększony. Wspominałam wówczas, iż właśnie ten przerośnięty element może mocno wpływać na prawidłowy rozwój Państwa dzieci, spowalniając lub nawet uniemożliwiając uzyskanie dobrych efektów terapii, zaburzając właściwy rozwój mowy, osłabiając napięcie i pracę narządów mowy, osłabiając słuch, utrudniając oddychanie czy też deformując zgryz. Ostatecznie wpływając też na jakość uczenia się dziecka. Chciałabym tym samym zachęcić Was, Drodzy Rodzice do dokładniejszego zapoznania się z tym zjawiskiem, ponieważ im większa świadomość tematu u Rodzica, tym sprawniej może przebiegać pomoc dziecku, u którego owy problem występuje. Zapraszam do spotkania z laryngologiem Dawidem Matyniakiem, który przedstawi problematykę związaną z migdałkiem gardłowym

( lokalizacja, rola, wpływ przerośniętego migdałka na funkcjonowanie dziecka, sposoby pomocy).

https://www.youtube.com/watch?v=YwHteelMdJk

Pozdrawiam serdecznie, Gmurowska Małgorzata

 

 

 

 

 

 



DZIEŃDOBRY

 Witajcie w nowym tygodniu. Kochane dzieci, w związku z tym, że wiosna zawitała do nas na dobre, z tą tematyką związane jest kolejne zadanie. W tym tygodniu skupimy się na ćwiczeniu słuchu, pamięci słuchowej, koncentracji oraz wyobraźni. Tym razem proszę o przeczytanie ( dzieci szkolne)/ wysłuchanie (dzieci przedszkolne) „Bajki o wiośnie” autorstwa Elizy Sarnackiej- Mahoney i wykonanie wypisanych przeze mnie zadań (załącznik- Word i PDF).Kochani, pamiętajcie również o regularnych treningach narządów mowy

 https://wordwall.net/pl/resource/2128054

 Dla dzieci pracujących nad głoską „r” dodatkowo do wydrukowania i wykonania karta pracy „Wyrazowe pary”.

  Pozdrawiam Wasserdecznie, Wasza paniMałgosia

BAJKA O WIOŚNIE- CO NALEŻY ZROBIĆ.pdf

BAJKA O WIOŚNIE- ELIZA SARNACKA-MAHONEY.pdf

 

głoska R- karta-pracy-wyrazowe-pary-opracowala-malgorzata-grzybowska.pdf

 

 



DZIEŃ DOBRY

 

          Moje kochane dzieci, jak na pewno doskonale wiecie, pierwsze dni maja to bardzo ważny dla Polaków czas. Obchodzimy wówczas kilka narodowych świąt. A może przeprowadzimy ćwiczenia logopedyczne i jednocześnie sprawdzimy naszą wiedzę na temat Polski- naszego pięknego kraju?

Jesteście gotowi? Zapraszam Was do treningu narządów mowy, w którym poprzez otwieranie specjalnych pudełek, poza ćwiczeniami przygotowującymi Wasze buzie do prawidłowej wymowy, będziecie mogli obejrzeć i spróbować nazwać polskie symbole narodowe.

Po gimnastyce narządów sprawdźcie, jak sprawnie działa buzia na materiale wyrazowo- obrazkowym.

Pozdrawiam Was serdecznie, Wasza Pani Małgosia

POLSKIE SYMBOLE NARODOWE




 

Dzień dobry!

 

Witajcie! Mam nadzieję, że w minionym tygodniu spotkały Was same dobre rzeczy a przygotowane przeze mnie zadania sprawiły przyjemność. Na nowy tydzień przesyłam dwa ćwiczenia. Na początek przypominam o bardzo ważnej gimnastyce narządów mowy. W treningu pomoże Wam gra „Gimnastyka NA OKRĄGŁO

https://wordwall.net/pl/resource/1656969

Kolejne zadanie, to praca nad wymową, koncentracją, myśleniem oraz sprawnością ręki „KTO JEST KIM?”. Karta z ćwiczeniem jest do wydrukowania, w związku z czym pamiętajcie, żeby po jego wykonaniu wkleić ją do zeszytu od terapii logopedycznej.

                           Pozdrawiam Was serdecznie, Wasza Pani Małgosia

 

 


 

 

Kochani!

 

22 kwietnia obchodzimy bardzo ważny dzień- DZIEŃ ZIEMI.

Z tej okazji czeka na Was gra „EKOLOGICZNA GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA-OTWÓRZ PUDEŁKO”. Poproście Rodziców, żeby pomogli Wam odszukać grę poprzez kliknięcie w poniższy link lub skopiowanie go i wrzuceniu do przeglądarki komputera

https://wordwall.net/pl/resource/1607626

Po wykonaniu gimnastyki zachęcam Was do obejrzenia bajki, w której DZIEŃ ZIEMI świętuje żółw Franklin i jego przyjaciele 

https://www.youtube.com/watch?v=jeNa2YANBaw

Przyroda to nieodłączny element naszego życia. W niej żyjemy, mieszkamy. Dbanie o nią jest więc naszym obowiązkiem. Dlatego ważne jest, żeby już od najmłodszych lat wiedzieć jak to robić. Spróbujcie opowiedzieć Rodzicom, jak swoim zachowaniem i postawą sprawić, żeby nasza ZIEMIA, PRZYRODA dookoła nas były czystsze i zdrowsze? Pamiętacie, co robili Franklin i jego przyjaciele? Czy Wy też jesteście „FANAMI PRZYRODY”?

Życzę Wam udanej zabawy,

Wasza Pani od logopedii - FANKA PRZYRODY 

 

 


Dz ień dobry

 

Witajcie w nowym tygodniu! Jak podobały Wam się zadania z minionego tygodnia? Mam nadzieję, że ćwiczyliście chętnie a efekty będę mogła zobaczyć i usłyszeć już wkrótce.

Tym razem przygotowałam dla Was dwa zadania. Zacznijcie od gimnastyki narządów mowy z SZYMPANSEM SZYMKIEM (źródło: Logopedia na wesolo" A. Sarosiek). Kiedy już buzie będą wytrenowane, przejdźcie do kolejnego ćwiczenia pt. GĄSIENICA.

Życzę Wam radości przy wykonywaniu zadań i pozdrawiam serdecznieJ

 

 



"PALUSZKOWE KURCZACZKI"

 

      Kochane dzieci, witam Was po przerwie świątecznej

Mam nadzieję, że macie siłę i chęci na kolejne logopedyczne zadania.

W tym tygodniu zapraszam Was do ćwiczeń, podczas których będą Wam towarzyszyły pewne zwierzęta

Jesteście gotowi?

Wiecie już, jak ważne jest właściwe przygotowanie buzi (języka, warg, policzków, podniebienia miękkiego) do pięknej, prawidłowej wymowy. Zacznijmy więc od treningu narządów mowy a do pomocy zaprośmy "Lamy"

Gdy rozruszacie buzie, spróbujcie zmierzyć się z kolejnym zadaniem. Tym razem prawidłową wymowę trudnych głosek utrwalcie w towarzystwie "Paluszkowych kurczaczków".

Życzę Wam udanej zabawy podczas wykonywania ćwiczeń

Do szybkiego zobaczenia

 

 

 


 

 WIELKANOCNA PISANKA

 Moi drodzy, dzisiaj pokażę Wam kolejny sposób na ćwiczenia logopedyczne.Tym razem spróbujcie zrobić pisankę. Jednak nie taką narysowaną kredkami, czy namalowaną farbami na kartce. Postarajcie się, aby Wasza pisanka była taka wielka, jak Wy
Wielkanocna pisanka.pdf

 


  

 „JAJKO CZY ZAJĄC?”

  Witajcie!

Kochane dzieci, mam nadzieję, że sprawnie udało Wam się wykonać wcześniejsze zadania. W związku z tym, że wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc, to przez najbliższe tygodnie skupimy się właśnie na tej tematyce. Tym razem mam pomysł na ćwiczenia logopedyczne połączone ze zrobieniem wielkanocnej pracy plastycznej. Poćwiczymy więc języki, wargi, podniebienie miękkie, ładną, prawidłową wymowę, słuch, wzrok oraz współpracę oczu i ręki.

Co chcielibyście przygotować: jajko/ pisankę czy zająca??? Trudny wybór, prawda? A dlaczego nie zrobić jednocześnie jednego i drugiego?

  

1

Jesteście gotowi? Zaczynamy! Przygotujcie: dwie kartki, w tym szablon naszego obrazka, gotowa karta z wyrazami papier kolorowy lub farby, klej, nożyczki

 

 2

1.Weźcie nożyczki (pamiętajcie, bądźcie ostrożni, nożyczki, to nie zabawka). Wytnijcie paseczki z wyrazami i „buźkami”. Włóżcie je do jakiegoś kubeczka.

2.Wytnijcie kolorowe paseczki- długie na szerokość kartki A4. Nie muszą być równej grubości. Jeśli nie macie papieru kolorowego w dalszej części zadania możecie używać farb.

3.Weźcie do ręki szablon i wycinajcie po przerywanej linii.

3

 Czy macie już wszystko gotowe? Jesteście gotowi na drugą część zadania?Świetnie! Zaczynamy!

 Niech teraz każdy wybierze jeden kolorowy pasek (jeden kolor farby i pędzelek- jeśli nie macie papieru kolorowego). Można go przykleić dopiero wtedy, gdy z kubeczka z zadaniami zostanie wylosowany paseczek z wyrazem lub „ :) „

  • „ :) "  - musisz wykonać dowolne ćwiczenie narządów mowy 
  • Wyraz- rodzic czyta, a Ty powtarzasz. Możesz tez podzielić słowo na sylaby lub powiedzieć, jaką głoskę słyszysz na początki/ na końcu.

Po wykonaniu ćwiczenia, przyklejacie swój pasek, więc ile będziecie potrzebować kolorowych pasków, tyle zadań czeka na Was do wykonania. Jeśli korzystacie z farb, wówczas jedno zadania= jedna linia namalowana farbą.

 4

 Jeśli kartka została cała zapełniona poziomymi paskami, oznacza to, że wspaniale wykonaliście „zadania z kubeczka”. Brawo!!!

Weźcie teraz wycięty szablon i naklejcie na kartkę z paskami.

 

5

Wytnijcie kształt pracy i ZAJĄC UKRYWAJĄCY SIĘ ZA PISANKĄ gotowy!!!!

 

6 Kochane dzieci, już nie mogę się doczekać, kiedy zobaczę efekty Waszych starań. Do zobaczenia! Ściskam was, Wasza logopedk(a)

 

 

 



Dzień dobry, witajcie kochane dzieci!

Przygotowałam  na nowy tydzień zadanie, które zatytułowałam „Deszczowa artykulacja”. Każde z Was będzie mogło potrenować nie tylko ładną wymowę, ale też słuch i wzrok oraz sprawność palców. Poza wykonaniem zadania zgodnie z moimi wskazówkami, możecie śmiało ozdobić kartę według Waszych pomysłów.

Pamiętajcie, żeby przed rozpoczęciem  pracy z kartą „Deszczowa artykulacja” przygotować Wasze buzie, tak, jak trenujemy ją na zajęciach w przedszkolu i szkole.

Jeśli macie ochotę pokazać nam, jak wyglądają Wasze logopedyczne ćwiczenia w domu, możecie poprosić Rodziców o zrobienie Wam zdjęcia i wrzucenie go na facebook’owy profil  naszej Placówki. Odszukajcie informację o powstaniu zakładki: terapia logopedyczna i dodajcie zdjęcie w komentarzach pod tą wiadomością.

Pozdrawiam Was serdecznie i do szybkiego zobaczenia!

głoska f, fi, w, wi-deszczowa-artykulacja-opracowala-malgorzata-gmurowska.pdf

głoska k, ki, g, gi, t, d-deszczowa artykulacja.pdf

głoska l-deszczowa-artykulacja-opracowala-malgorzata-gmurowska.pdf

głoska r-deszczowa-artykulacja-opracowala-malgorzata-gmurowska.pdf

głoska s-z-c-dz-deszczowa-artykulacja-opracowala-malgorzata-gmurowska.pdf

głoska sz-ż,rz-cz-dż-deszczowa-artykulacja-opracowala-malgorzata-gmurowska.pdf

głoska ż,rz-deszczowa-artykulacja-opracowala-malgorzata-gmurowska.pdf

głoski i sylaby-ł, f, wdeszczowa-artykulacja-opracowala-malgorzata-gmurowska.pdf

SAMOGŁOSKI-deszczowa-artykulacja-opracowala-malgorzata-gmurowska.pdf

 

 



                   Drodzy Rodzice,

Poniższe zadania skierowane są do wszystkich dzieci uczestniczącychw terapii logopedycznej. Proszę zajrzeć do zeszytu od terapii logopedycznej i sprawdzić nad jakimi głoskami aktualnie pracują Państwa dzieci. Wychowankowie którym w zeszytach materiał kończy się na głosce „sz” przechodzą do kart z głoską „ż/rz”. W związku z tym, iż większość materiałów jest mojego autorstwa, proszę o wykorzystywanie ich wyłącznie w pracy z Państwa dzieckiem, bez dalszego ich rozpowszechniania.

 

Dziękuję i życzę owocnej pracy

Małgorzata Gmurowska

1. „Potworna gimnastyka narządów mowy”

Ćwiczenia przygotowujące narządy mowy do prawidłowej wymowy.

 

 

2. „Czysty ząb”

Karty pracy do głosek:

 

SŁONECZNE DZIEŃ DOBRY:)Moi drodzy, tym razem przygotowałam dla Was "LOGOPEDYCZNE KOSTKI ZDANIOWE". Wykonując to zadanie poćwiczycie nie tylko prawidłową wymowę ćwiczonych przez Was głosek, ale również umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi i pamięć słuchową.  Na czym polega zadanie? Wytnijcie po dwa szablony kostek ( głoskę/literę [r] rozpisałam na 4 szablonach, resztę na dwóch) i sklejcie je. Jeśli kostki są gotowe, czas zacząć zabawę!  Powtórzcie wszystkie przeczytane przez Rodzica wyrazy. Możecie też spróbować przeczytać samodzielnie. A teraz jednocześnie kulnijcie dwiema kostkami. Powtórzcie wyrazy, które wylosowaliście i ułóżcie z nimi piękne zdanie( dłuższą wypowiedź). Spróbujcie grać tak, że raz Wy kulacie i wymyślacie zdanie, a raz Wasi bliscy, Rodzice lub rodzeństwo. Postarajcie się też zapamiętać zdania innych uczestników zabawy i je powtórzyć. Młodsze dzieci powtarzają zdania wymyślone przez rodziców.Pamiętajcie, żeby przed przystąpieniem do treningu wymowy, przygotować buzie ćwiczeniami narządów mowy ( „MIŚKI”-ćwiczenia narządów mowy).Powodzenia, Wasza Pani Małgosia:)

 

<p style="margin-bottom: 0.0001pt; line-height: 150%; text-align: center;"><strong><span style="font-size: 18pt;"><span style="line-height: 150%; font-family: Arial, sans-serif; color: #ffc000;"><span style="color: #800000; font-size: 14pt;">Drodzy Rodzice, zajęcia logopedyczne w tym tygodniu są odwołane, ale zachęcam do kontynuowania ćwiczeń w domu. Z okazji "TŁUSTEGO CZWARTKU" przesyłam linki do "PĄCZKOWEJ gimnastyki buzi i języka". Proszę zwrócić uwagę na oznaczenie, do jakiej głoski dana gra jest przeznaczona

 

Komunikaty

wykrzyknik-26Szanowni Rodzice

Zabawy z językiem angielskim prowadzone są przez panią Annę Maciaszek

         

wykrzyknik-26

  


wykrzyknik-26Szanowni Rodzice

W związku z obowiązkiem publikacji sprawozdania finansowego za poprzedni rok w BIP informujemy iż sprawozdanie finansowe Przedszkola za rok 2022 opublikowane jest na   stronie internetowej Gminy Ostrów Wielkopolski w zakładce BIP - Finanse publiczne i budżet.


 

 wykrzyknik-26  wykrzyknik-26

 

Losowe Zdjęcia

Aktualności

Kontakt z Nami