Celem przedszkola jest szeroko pojęta opieka nad zdrowiem, bezpieczeństwem
i prawidłowym rozwojem dzieci, wszechstronne ich wychowanie i przygotowanie do szkoły oraz pomoc rodzicom w zapewnieniu ich dzieciom opieki wychowawczej. Zgodnie z założeniami zawartymi w Podstawie Programowej celem wychowania przedszkolnego jest: wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach.
Budowanie systemu wartości , w tym wychowanie dzieci tak żeby lepiej orientowały się w tym, co dobre i co złe,
Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, a także do łagodnego znoszenia stresów i porażek,
Rozwijanie umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi. Stwarzanie warunków sprzyjającej wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych.
Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną – zachęcanie do udziału w zabawach i grach sportowych
Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym i przyrodniczym,
Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijaniu umiejętności wypowiadania się przez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne,
Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej do rodziny, grupy i wspólnoty narodowej oraz postawy patriotycznej,
Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności które są ważne w edukacji szkolnej.
Zadaniem przedszkola jest organizowanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających w osiąganiu celów wychowania przedszkolnego i nawiązaniu przez dziecko wielorakich kontaktów społecznych oraz realizowaniu dążeń dziecka do wypowiadania siebie w twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej i werbalnej koncentrując się w szczególności na:
zapewnieniu opieki i wspomagania rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku, uwzględnieniu indywidualnych potrzeb dziecka, zapewnieniu warunków do harmonijnego rozwoju,dostosowaniu odpowiednich metod i sposobów oddziaływań do wieku i możliwości dziecka, zapewnieniu pomocy rodzicom w wychowaniu dzieci.