Andrzejki w naszym przedszkolu to już tradycja. Ten dzień był dniem radosnych zabaw i wróżb. W zabawie brały udział wszystkie grupy przedszkolaków. Dzieci poznały tradycje ludowe i wróżby andrzejkowe przekazywane z pokolenia na pokolenie.Wróżby czary, przepowiednie, wprowadziły nasze Przedszkolaki w magiczną atmosferę tego święta. Nie zabrakło najbardziej popularnych wróżb. Dzieci poznały znaczenie kolorów, magicznych przedmiotów i liczb, ustawiania bucików, przekłuwania serduszek z imionami, wróżenia za pomocą wirującej butelki, lania wosku oraz zabawy przy muzyce.Wróżby przeplatane były pląsami i tańcami.
|
Czytaj więcej:
|
Dzieci - dzieciom II edycja |
|
|
 Tym razem niespodziankę najmłodszym przedszkolakom przygotowały dzieci z
grupy Podziomki. W ramach tygodnia „ W świecie teatru”postanowiły najmłodszym dzieciom przybliżyć wiersze naszej patronki M. Konopnickiej. Pod hasłem „ Z Konopnicką za pan brat” recytowały takie utwory jak : "Skrucha Józi” i " Pranie"To bardzo humorystyczna twórczość poetki, która jest bliska dzieciom. Mali aktorzy musieli pokonać tremę i przezwyciężyć lęki. Następnie przyszedł czas na zabawę inscenizowaną ruchem przy piosence "Kiedy kropla goni kroplę".
|
Czytaj więcej:
|
 Niecodzienną niespodziankę przygotowały przedszkolaki z grupy Żagiewki naszym
najmłodszym milusińskim z grupy Modraczki. W oparciu o utwór J.Brzechwy pt. "Na straganie” dzieci wystawiły teatrzyk kukiełkowy. Wcześniej poznały tekst wiersza i nauczyły się poruszać tekturowymi kukiełkami. Wykonały nawet plakat informujący o wystawieniu teatrzyku i zaniosły go kilka dni wcześniej na salę Modraczków. Wszyscy byli bardzo zaangażowani w przygotowanie kukiełek i scenerii. Całe przedsięwzięcie nadzorowała pani Basia.Wreszcie nadszedł czas premiery.
|
Czytaj więcej:
|
|
Przedszkolaki z grupy Koszałki zaprosili do siebie miejscowego listonosza.Przybył on z dużą torbą listów, którą dzieci mogły obejrzeć i dotknąć. Podczas spotkania dzieci mogły zapoznać się z pracą listonosza, wyglądem munduru listonosza i poznały logo Poczty Polskiej. Rozmawiając z gościem, dzieci zrozumiały znaczenie znajomości własnego adresu, utrwaliły także znajomość swojego imienia i nazwiska. Spotkanie to było utrwaleniem wiadomości zdobytych wcześniej w ramach tematyki kompleksowej.
|
Czytaj więcej:
|
|
|
|
|